vendredi 2 mars 2012

Kiko Make up (our mind) Milano?

Hi everyone!
I have tried a lot of Kiko products lately, so I would love to share my thoughts about it with you.
Salut tout le monde!
J'ai testé pas mal de produits kiko ces derniers temps, j'ai donc eu l'envie de partager mes impressions avec vous.




I love Kiko lipsticks! they are good quality, not expensive and the packaging is nice, sleek and look a little like MAC or NARS products. From left to right: Smart lipsticks 11,92,79; Luscious cream: 501, 515, 518; Shiny lipstick pearl: 190,194; Creamy lipstick 389. Some swatches:
J'aime particulièrement les rouges à lévres que je trouve de très bonne qualité et très accessible! Le packaging est soigné et me rappelle les produits NARS ou MAC. De gauche à droite: Smart lipsticks 11,92,79; Lucsious cream: 501,515,518; Shiny lipstick pearl: 190,194; Creamy lipstick: 389. Quelques swatch:
The blushes/Les fards à joues: n°103,105

I love the n° 103 you probably can tell!! It's a gorgeous pink with golden undertone, the other one I'm not a big fan it's too dark for me. The only downside is that they are too powdery.
Le n°103 et l'un de mes fards a joues favoris, c'est un magnifique rose avec des reflets dorés. L'autre couleur je ne l'aime pas vraiment elle est trop foncé à mon goût. Le seul problème de ces fards est qu'il sont trop poudreux à mon avis.

I also love the bronzers/J'aime beaucoup les bronzers.
And they are not as powdery as the blushes.
Ils sont beaucoup moins poudreux que les fards à joues, je trouve.

I can't believe I only own 3 eyeshadows they are amazing, very pigmented and there's a big range of colors!
Je n'arrive pas à croire que je ne possède que 3 ombres à paupières, elles sont géniales, pigmentées et   elles existent dans une grande variétés de couleurs.


The brushes are good quality, I wash them and they stay in shape, they're soft. But I feel like the blending brush (eyes200) is a little too big.
Les pinceaux sont de bonne qualité, le lavage ne les abîment pas du tout, ils gardent leur forme d'origine. Néanmoins je trouve que le pinceaux mélangeur (eyes200) est trop gros.

The only product I wasn't happy with is the eyesbrow pencil, it is way to dry, it's not easy to work with and the liitle brush on the other side of the pencil doesn't work great.
Le seul produit qui ne m'a pas vraiment satisfaite est le crayon a sourcil, je le trouve trop sec, se qui rend sont utilisation laborieuse. De plus, le pinceau a l'extrémité du crayon n'est pas top et très rêche. 


I would say that Kiko is a great brand , it's affordable (and on top of that there's always some sale going on) most of the time the products are good quality. Have you ever tried this brand? What are your favourite products?
Have a beautiful day gorgeous! Lots of love!
Pour conclure je dirais que Kiko est une assez bonne marque, les prix sont  très abordables ( il y a en plus toujours des offres spéciales ou promotion) La qualité est souvent au rendez-vous mais pas toujours. Avez-vous déjà testé de produits Kiko? Quels sont vos préférés?
Très belles journée beauté!(malgrès les nuages)

4 commentaires:

  1. Oh cool! Do you know if/where can I get KIKO in the US?!

    xx
    Jackie from GlitterandScissors...

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Hi lovely Jackie!
      I did a little research for you, but unfortunatly I don't think you can get KIKO in the US right now. It's an Italian brand that you can only find in Europe.
      Thanks for stopping by!
      xoxo

      Supprimer
  2. Je te retourne le compliment ton blog est super sympa :)

    x

    http://redlipsandbeauty.blogspot.com/

    RépondreSupprimer